صنایع دستی اصفهان

صنایع دستی اصفهان شامل چندین بخش می شود میتوانیم به میناکاری، خاتم کاری، فیروزه کوبی، قلمکاری و کاشی کاری اشاره کرد

صنایع دستی اصفهان

صنایع دستی اصفهان شامل چندین بخش می شود میتوانیم به میناکاری، خاتم کاری، فیروزه کوبی، قلمکاری و کاشی کاری اشاره کرد

صنایع دستی اصفهان شامل چندین بخش می شود اگر بخواهیم به آنها اشاره کنیم باید به میناکاری، خاتم کاری، فیروزه کوبی، قلم زنی ف قلمکاری و کاشی کاری اشاره کرد صنایع دستی ایران کشوری با تمدن چند هزار ساله، میراث و سوغاتی ماندگار برای ما، هویت تاریخی و ملی ما را تشکیل می دهد.

  • ۰
  • ۰

هدیه روز دانشجو

اهمیت روز دانشجو

نامگذاری روز دانشجو به زمانی برمی گردد که بعد از کودتاى 28 مرداد سال 1332، رژیم پهلوى که با کمک اربابان امریکایى به قدرت رسیده بود ، درصدد برتثبیت پایه های حکومت خود برآمد ، غافل از اینکه مقاومت مردم به طور کامل از بین نرفته و مردم ایران در اولین فرصت خشم خود را نشان خواهند داد .

روز دانشجو چه روزی است ؟

در سال 1332 نیکسون معاون رئیس جمهور امریکا راهى ایران شد تا نتیجه سرمایه گذارى بیست و یک میلیون دلارى را که سازمان جاسوسى امریکا سیاه برای سرنگونى دولت مصدق هزینه کرده بود را از نزدیک مشاهده کند ، ملت ایران در حال افسردگى و از تفرقه اى که استبدادگران در میانشان ایجاد کرده بودند ناراحت بودند .

رهبری نهضت مقاومت قصد داشت صدای اعتراض مردم را به گوش جهان برساند و تلاش های واشنگتن و لندن را که سعی داشتند با مشروع نشان دادن رژیم کودتا به امتیازات مورد نظرشان دست پیدا کنند ، خنثی کند کمیته هماهنگی دانشگاه تهران مسئول اجرای این برنامه شد .

دانشجویان دانشگاه تهران تظاهراتی را در اعتراض به ورود دنیس رایت کاردار جدید سفارت انگلیس در ایران از 14 آذر ماه 1332 انجام دادند ، دانشجویان دانشکده های علوم سیاسی و حقوق ، دندان پزشکی ، فنی ، پزشکی و داروسازی در دانشکده های خود تظاهرات های پرشوری را انجام دادند ، رژیم پهلوی هم که از قبل ازخشم ملت و دانشجویان نسبت به خود آگاه بود تمام حواسسش را معطوف به دانشگاه کرده بود .


در روز 15 آذر تظاهرات به خارج از دانشگاه کشیده شد و بسیاری از دانشجویان مجروح و دستگیر و زندانی شدند ، صبح روز 16 آذر 1332 ماموران رژیم پهلوی برای نخستین بار وارد دانشگاه شدند تا اعتراضات دانشجویان را خاموش کنند . در یکى از کلاس هاى درس دانشکده فنى، چند نفر از دانشجویان در اعتراض به ماموران رژیم شاه در صحن دانشگاه، آنها را به مسخره مى گیرند و همین بهانه کافى بود تا ماموران وارد کلاس درس شوند و با ایجاد رعب و وحشت، محیط را براى گرفتن زهر چشم دانشجویان آماده سازند، ماموران با حمله به دانشجویان سه نفر را به شهادت رساندند .

حوادث 16 آذر سال 1332 به عنوان روز مقاومت تاریخی در تاریخ دانشگاه تهران ثبت شد از آن زمان هر سال 16 آذر ماه به عنوان روز دانشجو نامیده و دانشجویان دانشگاه تهران و دانشگاهای سراسر کشور به یاد شهدای آن روز تظاهراتی را بر پا می کنند.

  • ۹۷/۰۳/۳۰
  • صنایع دستی اصفهان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.