صنایع دستی اصفهان

صنایع دستی اصفهان شامل چندین بخش می شود میتوانیم به میناکاری، خاتم کاری، فیروزه کوبی، قلمکاری و کاشی کاری اشاره کرد

صنایع دستی اصفهان

صنایع دستی اصفهان شامل چندین بخش می شود میتوانیم به میناکاری، خاتم کاری، فیروزه کوبی، قلمکاری و کاشی کاری اشاره کرد

صنایع دستی اصفهان شامل چندین بخش می شود اگر بخواهیم به آنها اشاره کنیم باید به میناکاری، خاتم کاری، فیروزه کوبی، قلم زنی ف قلمکاری و کاشی کاری اشاره کرد صنایع دستی ایران کشوری با تمدن چند هزار ساله، میراث و سوغاتی ماندگار برای ما، هویت تاریخی و ملی ما را تشکیل می دهد.

۲۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

میناکاری چیست ؟

میناکاری یا میناسازی هنر تلفیق فلزات با رنگ ها است که  با سابقه ی پنج هزارساله که جز صنایع دستی اصفهان محسوب می‌شود. میناکاری بر روی طلا ،نقره ومس انجام می شود اما امروزه بیشتر بر روی مس به عمل می آید . مزیتی که طلا نسبت به نقره ومس دارداین است که فلزی است که به هنگام ذوب شدن مینا اکسید نمی‌شود به همین دلیل میتوان طرح ها راباجزییات کاملترودقیق تر روی مینا ایجاد کرد درحالیکه روی نقره ومس بااین کیفیت شکل نمی پذیرد.

ترکیب اکسید های فلزات درمجاورت حرارت بالای  850 درجه ی سانتی گراد با چندگونه نمک  باعث شکل گیری مینا دررنگ های مختلف در طول زمان وبر اساس دما می شود. کانون تولید مینا درایران شهراصفهان است واساتید برجسته ای درآن مشغول به فعالیت می باشند.

واژه میناکاری

میناکاری :نقاشی و تزیین  روی فلزاتی همانند طلا، نقره و مس با  رنگهای لعابدار مخصوصی که تحت دمای بسیاربالا پخته و ثابت شود.

قدمت میناکاری

میناکاری هنری با پیشینه ی پنج هزارساله  ترکیبی از آتش و خاک است آمیخته شده باهنر نقاشی  که باعث پدید آمدن نقوش زیبا می شود.براساس مستندات موجود و به گفته برخی کارشناسان این هنر درایران شکل گرفته وسپس به کشورهای دیگر رفته است . البته در اروپا آثاری باستانی یافت شده که پیشینه‌ای بسیار طولانی دارند. جهت نمونه شش انگشتر طلا مربوط به سیزده دهه  پیش از میلاد در قبرس پیدا شده  که نمونه‌ای از میناکاری مرصع می‌باشند.همینطور مجسمه معروف زئوس که در یونان پیدا شده  وقدمت آن مربوط به پانصد سال پیش از میلاد می‌باشد.

اوج هنری میناکاری به دوره  سلجوقیان برمیگردد که درآن زمان تهیه ظروف برنجی و میناکاری مرسوم بوده است و این آثارتولیدشده در ایران  به کشورهای همسایه نیز فرستاده می‌شده است. نمونه‌ ی ارزشمند این دوره «سینی آلب ارسلان» است که  نمونه ای زیبا از میناکاری بر روی نقره است وامروزه در موزه صنایع ظریفه بوستون نگهداری می‌شود. این اثر توسط استاد حسن کاشانی ساخته شده و نام ایشان  با خط کوفی بر روی آن حک شده است.

درموزه ی هنرهای اسلامی برلین ودر موزه متروپولیتن نیویورک نمونه ای ازبشقاب های ساسانی نگهداری می شود که ازآثارباستانی میناکاری می باشند.درموزه های آرمیتاژسن پترزبورگ وموزه های فرانسه وانگلیس نیز آثار دیگری ازمیناکاری ایرانی دیده می شود.

  • صنایع دستی اصفهان
  • ۰
  • ۰

هدیه روز دانشجو

اهمیت روز دانشجو

نامگذاری روز دانشجو به زمانی برمی گردد که بعد از کودتاى 28 مرداد سال 1332، رژیم پهلوى که با کمک اربابان امریکایى به قدرت رسیده بود ، درصدد برتثبیت پایه های حکومت خود برآمد ، غافل از اینکه مقاومت مردم به طور کامل از بین نرفته و مردم ایران در اولین فرصت خشم خود را نشان خواهند داد .

روز دانشجو چه روزی است ؟

در سال 1332 نیکسون معاون رئیس جمهور امریکا راهى ایران شد تا نتیجه سرمایه گذارى بیست و یک میلیون دلارى را که سازمان جاسوسى امریکا سیاه برای سرنگونى دولت مصدق هزینه کرده بود را از نزدیک مشاهده کند ، ملت ایران در حال افسردگى و از تفرقه اى که استبدادگران در میانشان ایجاد کرده بودند ناراحت بودند .

رهبری نهضت مقاومت قصد داشت صدای اعتراض مردم را به گوش جهان برساند و تلاش های واشنگتن و لندن را که سعی داشتند با مشروع نشان دادن رژیم کودتا به امتیازات مورد نظرشان دست پیدا کنند ، خنثی کند کمیته هماهنگی دانشگاه تهران مسئول اجرای این برنامه شد .

دانشجویان دانشگاه تهران تظاهراتی را در اعتراض به ورود دنیس رایت کاردار جدید سفارت انگلیس در ایران از 14 آذر ماه 1332 انجام دادند ، دانشجویان دانشکده های علوم سیاسی و حقوق ، دندان پزشکی ، فنی ، پزشکی و داروسازی در دانشکده های خود تظاهرات های پرشوری را انجام دادند ، رژیم پهلوی هم که از قبل ازخشم ملت و دانشجویان نسبت به خود آگاه بود تمام حواسسش را معطوف به دانشگاه کرده بود .


در روز 15 آذر تظاهرات به خارج از دانشگاه کشیده شد و بسیاری از دانشجویان مجروح و دستگیر و زندانی شدند ، صبح روز 16 آذر 1332 ماموران رژیم پهلوی برای نخستین بار وارد دانشگاه شدند تا اعتراضات دانشجویان را خاموش کنند . در یکى از کلاس هاى درس دانشکده فنى، چند نفر از دانشجویان در اعتراض به ماموران رژیم شاه در صحن دانشگاه، آنها را به مسخره مى گیرند و همین بهانه کافى بود تا ماموران وارد کلاس درس شوند و با ایجاد رعب و وحشت، محیط را براى گرفتن زهر چشم دانشجویان آماده سازند، ماموران با حمله به دانشجویان سه نفر را به شهادت رساندند .

حوادث 16 آذر سال 1332 به عنوان روز مقاومت تاریخی در تاریخ دانشگاه تهران ثبت شد از آن زمان هر سال 16 آذر ماه به عنوان روز دانشجو نامیده و دانشجویان دانشگاه تهران و دانشگاهای سراسر کشور به یاد شهدای آن روز تظاهراتی را بر پا می کنند.

  • صنایع دستی اصفهان
  • ۰
  • ۰

روز جهانی کودک

تاریخ روز جهانی کودک ۹۷

تاریخ روز جهانی کودک در سال 97 درایران 29 آبان مصادف با 20 نوامبر است ، روز جهانی کودک مبارک باد ؛ اگه کودکان نبودن شکوفه های زندگی به بهار نمی رسیدن و خانواده ، واژه ای بی مفهوم در لغت نامه می شد ، کودکان گل های باغ زندگی مان هستن سعی کنیم باغبان هایی لایق برایشان باشیم .

متن زیبا برای روز جهانی کودک

به شخصیت کودکانمان احترام بگذاریم بدون اجازه به وسایلشان دست نزنیم تا کودکمان از ما احترام گذاشتن به دیگران رو یاد بگیره ؛ اگه از فرزندت انتظار ادب داری خودت مؤدب باش و اگه انتظار پاکیزگی داری خودت پاکیزه باش اگه بخواهیم فرزندمان درستکاربشه باید خودمون درستکار باشیم ، از رایج ترین و بدترین آفت های تربیتی درگیری و اختلاف والدین در مقابل کودکان است .

تاریخچه روز جهانی کودک

مفهوم روز کودک به سده نوزدهم و به فرهنگ فرقه هایی از کلیساهای آمریکا بر می گردد در سال های 1867 و1868 دو فرقه از کلیساهای آمریکا بر حسب باورهای مذهبی شان اولین روز شنبه یا یکشنبه ماه ژوئن هر سال را روز کودک نامیدند پس از آن این موضوع گسترش پیدا کرد و در سال 1883 همه ی فرقه های کلیسایی آمریکا روز یکشنبه آغازین ماه ژوئن را روز کودک نامیدند .


این موضوع در سال های متمادی در فرهنگ آمریکا تا سال های سده بیستم ملی ماند و سده بیستم را سده کودکی نامیدند ، ریشه ی این نامگذاری هم توسط شخصی سوئدی صورت گرفت ، الن کی بانویی نویسنده و کوشنده و آموزشگر برای حقوق زنان و کودکان کتابی به نام سده کودکی نوشت و در آن ویژگی های سده پیش رو برای کودکان پیش بینی کرد .

الن کی در کتابی که نوشت روی روابط کودک با پدر ومادر و تنبیه بدنی تاکید کرد دیدگاه های الن کی برآمده از اندیشه های آزادمنشانه وی بود و خواستار رعایت حقوق کودکان در خانواده و آموزشگاه بوده وی به شدت هرگونه آزار و تنبیه کودکان را رد می کند .

از دید الن کی مدرسه ها می توانست کشتارگاه روح کودکان باشد وی خواستار توجه ویژه به برنامه های آموزشی مدرسه ها بوده ، آلن کی یکی ازهزاران زن و مرد توانا و روشن بین در شکل گیری نهادها و حقوق کودکان در آن سده بوده است .

توجه به زیست و فرهنگ کودکان در این سده به یک اصل بنیادین در زندگی انسان تبدیل شد و در حقیقت برای اولین بار بهبود شاخص های فرهنگی و زیستی و توجه به حقوق کودک در دستور کار نهاد های بین المللی قرار گرفت قبل از نهادهای بین المللی نهادهای غیر دولتی و مدنی و افرادی که برای کودکان کار می کردند کنفرانس های جهانی درباره کودکان اجرا می کردند یکی از این کنفرانس ها که از ریشه های برگزاری روز جهانی کودک می باشد کاری بود که توسط کاردار چین در سانفرانسیسکو انجام شده بود .

در یکی از روزهای ژوئن سال 1925 کاردار چین در این شهر کودکان چینی یتیم را به جشن اژدهای رونده دعوت کردند و توجه همه ی مطبوعات را به موضوع کودکان جلب کردند ، در این میان پایه گذاری روز کودک  در ترکیه در ۲۴ آوریل سال ۱۹۲۰ همزمان با روز تولد آتاتورک پدر ترکیه نو و روز استقلال این کشور بوده است .

  • صنایع دستی اصفهان
  • ۰
  • ۰

صنعت گردشگری

صنعت گردشگری سومین صنعت درآمد زا در جهان به حساب می آید به همین دلیل می توان گفت از مهمترین اهداف دهمین نمایشگاه گردشگری اصفهان ایجاد فرهنگ پذیرش گردشگر و ارتقا بخشیدن به جایگاه صنعت توریسم در جامعه می باشد به طوری که بتوان تا حدی از وابستگی به درآمد های نفتی فاصله گرفت .


( تاریخ شروع دهمین نمایشگاه گردشگری اصفهان : روزسه شنبه 29/03/97 (19/6/2019

تاریخ پایان نمایشگاه گردشگری اصفهان : جمعه 1/4/97 (22/6/2018)

زمان بازدید از نمایشگاه گردشگری اصفهان : ساعت 16 الی 2

محل برگزاری نمایشگاه بین المللی اصفهان : اصفهان - پل شهرستان – محل نمایشگاه های بین المللی اصفهان

  • صنایع دستی اصفهان
  • ۰
  • ۰

منقل برنجی

منقل برنجی


منقل برنجی نمونه ای شکیل از هنر دست هنرمندان اصفهانی برای کسانی که به صنایع دستی علاقه مند هستند . این منقل دارای سینی است ، سطح داخلی سینی و منقل با طرح های زیبا به ظرافت حکاکی شده است . منقل دارای دو دسته ی متحرک و چهار پایه است که به زیبایی محصول می افزاید .


  • صنایع دستی اصفهان
  • ۰
  • ۰

سماور زغالی مسی

سماور زغالی مسی

سماور زغالی 1 مسی  قلمزنی شده محصولی تزیینی و در عین حال کاربردی که ظاهری زیبا و سنتی به دکوراسیون منزلتان می دهد . سماور زغالی مسی می تواند یادآور خاطرات  گذشتگان ما باشد ، گنجایش این سماور مسی 5 لیتر و ارتفاعی در حدود 40 سانتی متر دارد ، جنس بدنه ی سماور از مس است و به زیبایی با قلم هنرمندان اصفهانی قلم زنی شده است ، سماور زغالی  مسی  را علاوه بر اینکه می توانید در دکور منزلتان استفاده کنید کاملا قابل استفاده نیز می باشد .


بعد از مدتی استفاده از سماور زغالی ممکن است به مرور کمی تیره رنگ شود برای تمیز و براق کردن آن می توانید از ترکیب سرکه و نمک استفاده کنید ، به این صورت که ترکیب سرکه و نمک را روی ظرف بریزید سپس با یک دستمال این ترکیب را روی ظرفتان بمالید تا تمام جرم ها و آلودگی های آن برطرف شود سپس آبکشی کنید و با یک دستمال خشک کنید .


  • صنایع دستی اصفهان
  • ۰
  • ۰

هدیه روز کارمند

روز کارمند چه تاریخی است ؟
روز کارمند در سال 97 در تقویم ایران 4 شهریور می باشد این روز رو به همه ی حقوق بگیران زحمتکش تبریک می گوییم ،شما هم اگه قصد کادو گرفتن برای تبریک به کارمندان رو دارین و به دنبال هدیه روز کارمند هستین از محصولات ما دیدن کنین تا شگفت زده شوید .

نمونه هدیه مناسب روز کارمند
فروشگاه آریا لیدرایده های جذاب و ارزشمندی برای هدیه روز کارمند به شما ارائه میدهد این فروشگاه علاوه بر خرید حضوری امکان خرید اینترنتی رو نیز برای شما عزیزان فراهم کرده تا بتونین تجربه ی خرید لذت بخش تری داشته باشین ، فروشگاه آریا لیدر به عنوان یک فروشگاه اینترنتی شرایط لازم رو برای تسهیل خرید محصولات فراهم کرده .

هدیه روز کارمند سال97
ویژگی محصولاتی که در فروشگاه آریا لیدر ارائه میشه کیفیت بالا ، تنوع نقش و طرح متناسب با سلیقه های مختلف و قیمت مناسب است ، بنابراین برای کسانیکه که قصد هدیه گرفتن برای عزیزانشون رو در مناسبت های مختلف از جمله هدیه روز کارمند دارن پیشنهاد میدیم که محصولات ما رو در سایت ببینین .
نحوه خرید از فروشگاه صنایع دستی آریا لیدر
شما می تونین به وب سایت آریالیدرمراجعه کنین و خرید آنلاین صنایع دستی را انتخاب کنید و بعد از انتخاب محصول مورد نظرتون و مشاهده ی ویژگی های اون از قبیل وزن ، قیمت و نوع طراحی ظرف و برای دریافت اطلاعات دقیق تر با تلفن های 37756987-031 و 09129356440 تماس بگیرین و در صورت تمایل آن را خریداری کنین .
مشتریانی که ساکن اصفهان هستین برای خرید محصولات به صورت حضوری می توانید به آدرس فروشگاه واقع در شهر اصفهان ، بلوار کشاورز، حدفاصل خیابان کشاورزی و ایران 2019 ، شادان گشت مراجعه کنید و از نزدیک همه ی محصولاتمون رو ببینین تا راحتتر خرید کنین .
تابلو میناکاری

  • صنایع دستی اصفهان
  • ۰
  • ۰

شکلات خوری قلمزنی شده درب دار مسی

شکلات خوری مسی با طرح قلمزنی اثر دست استادکاران اصفهانی به زیبایی می تواند جای خود را در دکوراسیون منزلتان باز کند . این شکلات خوری مسی دارای  . درپوش است ، بدنه ی خارجی قلمزنی شده و مسی رنگ می باشد قسمت داخلی با قلع سفید کاری شده است لبه های شکلات خوری به زیبایی  و ظرافت دالبری شده است . شما می توانید خرید آنلاین انواع شکلات خوری مسی را از فروشگاه صنایع دستی آریا لیدر با بهترین قیمت تجربه کنید .


شکلات خوری مسی

  • صنایع دستی اصفهان
  • ۰
  • ۰

آموزش معرق کاری

هنرمعرق کاری

معرق کاری چوب تزیین چند تکه ای هم سطح است که قطعاتی مطابق با قسمت بندی های طرح از لایه هایی با ضخامت یکسان تشکیل می شوند ، زمان پیدایش هنر معرق مشخص نیست اما به گفته ی پژوهشگران زادگاه اصلی معرق کاری کشور هندوستان است ، اصل هنر معرق چوب در ایران گرفته شده از هنرکاشی معرق است که از اواخر زمان ایلخانیان و بعد از دوره ی تیموریان بوجود آمده است که در دوران قاجار متاثراز هنر اروپاییان از نظرطرح متحول شد  و آموزش معرق کاری به شیوه ی اروپایی تغییر شغل داد .

  • صنایع دستی اصفهان
  • ۰
  • ۰

سطل مسی

 سطل زباله مسی طرح هخامنشی سایز 2

 

ظروف مسی به خاطر خواص و فواید زیادی که برای بدن دارند از دیرباز در بین ایرانیان جایگاه ویژه ای داشتند . غذا در ظرف مسی بهتر پخته می شود و خوش طعم تر می شود.
همینطورمی توانید ظروف مسی را به دلیل زیبایی منحصر به فردشان به عنوان دکوری در دکوراسیون منزلتان استفاده کنید و جلوه ای سنتی به دکوراسیون داخلی خود بدهید.
سطل مسی با طرح برجسته ی هخامنشی که روی آن قلمکاری شده است زیبایی دو چندانی به سالن پذیرایی تان می بخشد . این سطل دارای چهار پایه می باشد هچنین روی آن یک دسته ی متحرک از جنس مس وجود دارد.سطح خارجی سطل مسی رنگ است و سطح داخلی با قلع سفید کاری شده است .
با ظروف مسی میتوانید دکوراسیون منزلتان را دگرگون کنید. صنایع دستی اصفهان قیمت

  • صنایع دستی اصفهان